14 oktober 2016

Voor de zilveren editie van Interieur brengt het Belgische designmeubelbedrijf JORI opvallend werk van getalenteerde internationale designers.

Zo heeft JORI voor Interieur de internationale première van OSCARINI geserveerd, de allernieuwste creatie van het Italiaanse designerduo Pocci + Dondoli. Nieuw op Interieur zijn ook: de ‘fluffy’ relaxzetel RAPSODY, een ontwerp van de Franse designer Jean-Pierre Audebert, de WING DIVANBASE, een verlaagde versie van de ultra converteerbare sofa WING van Nederlands designer Hugo De Ruiter, de elegante hoekcanapé LADY, een creatie van de Zwitserse designer Cuno Frommherz, en tenslotte PENTAGONO, de speelse set van poefs en bijzettafels van de Italiaanse designstudio Pocci + Dondoli.

Verder is JORI in Kortrijk toonaangevend met de professionele versie van zijn productconfigurator, een handige online-tool die zowel de architect als de particuliere gebruiker toelaat ieder meubel naar wens te individualiseren. www.jori.com/nl/configurator

OSCARINI – Designer Pocci + Dondoli (IT)

Ze zijn heerlijk Zuiders nochalant en scoren met designs die telkens opnieuw verrassen omwille van hun opvallende elegantie en discreet in het oog springende details. JORI kon zich geen betere creatieve partner inbeelden dan het vlotte Italiaanse ontwerperspaar Pocci + Dondoli, dat succesvol voorttimmert aan de uitbreiding van de nieuwe accessoirelijn van het merk.

Voor Interieur ontwierpen ze OSCARINI, een opvallend sierlijke stoel met een uitgesproken Italiaans DNA, weliswaar made in Belgium. Een perfect scorende Italiaans-Belgische associatie. Of het nu ligt aan de dynamische opstelling van de ranke poten, of aan de verfijnd toelopende rugpartij, één ding staat vast, OSCARINI is een stoel die de blikken vangt door zijn extreem esthetische vorm en uitstraling.

Net zoals de complete JORI-collectie wordt OSCARINI met vakmanschap vervaardigd in de JORI productieateliers in België. Hij werd getekend in 1 rughoogte, net hoog genoeg voor voldoende ondersteuning en zonder afbreuk te doen aan de sierlijkheid van het model. De stoel heeft licht gebombeerde lijnen over rug en zitting, waardoor hij erg ontvankelijk overkomt. Hij is beschikbaar zonder armlegger en is stapelbaar. De poten zijn verkrijgbaar in epoxy brons mat of zwart. De bekleding kan naar wens samengesteld worden uit een ruim kleurgamma van kwaliteitsvolle lederen en stoffen bekledingen. Richtprijs: 600 EUR

DESIGNER  : POCCI + DONDOLI (IT)

Voor het Italiaans ontwerpersduo Pocci+Dondoli staat design voor de uitdrukking van schoonheid, harmonie en vrijheid. Het mag in geen geval onderworpen zijn aan strenge regels, noch kan het bestaan als een privilege van een sociale of culturele elite. Een van de voornaamste activiteiten van de studio bestaat uit het onderzoek naar materialen en processen die zodanig bedacht moeten zijn om de beste resultaten te halen op het vlak van prijs-kwaliteitverhouding. Ze geven daarbij de voorkeur aan materialen die, via gesofisticeerde processen, edelheid en elegantie uitstralen, zoals aluminium, plastic en andere edele en klassieke materialen.

RAPSODY – Designer Jean-Pierre Audebert (F)

Met het nieuwe RAPSODY ontwerp brengt zijn designer Audebert een hedendaagse cocoonversie van de klassieke JORI relaxzetel. De allernieuwste creatie komt in alle opzichten tegemoet aan het profiel van de actuele relaxfanaat. Heerlijk ‘fluffy’, enigszins boller en wat minder opgespannen dan de JORI-klassiekers, ziet hij er verleidelijk nestelbaar uit: als een comfortabele schelp, ideaal voor een schuilmoment na een lastige dag of voor een power nap. De soepele plooienstructuur van de binnenkleding, uitgevoerd in zacht kwaliteitsvol leder, draagt bij tot de wellnessfactor van dit omhullend relaxmodel. Vernieuwend is ook de onzichtbare sluiting van de rugpartij, een knap staaltje van het JORI-vakmanschap. Dankzij zijn sobere, actuele look integreert de RAPSODY relaxzetel zich moeiteloos in elk type interieur.

Net zoals de complete JORI-collectie wordt RAPSODY met vakmanschap vervaardigd in de JORI productieateliers in België en is hij verkrijgbaar in een ruim kleurgamma van kwaliteitsvolle lederen bekledingen. De relaxvoet kan naar keuze aangepast worden. Het nieuwe model is voorlopig enkel verkrijgbaar met mono-move mechanisme (rugleuning en voetsteun in één trap verstelbaar) en in Medi-uitvoering (1M65 t/m 1M85). Richtprijs: 3500 EUR.

De ‘JORI -configurator’ laat toe om het RAPSODY model naar wens samen te stellen.

DESIGNER JEAN-PIERRE AUDEBERT (F)

Frans interieurarchitect, lid van de beroemde ‘Société des Artistes Décorateurs’ van Parijs. De absolute top van Franse ontwerpers op het gebied van interieur en architectuur. Audebert volgde zijn opleiding aan de ‘Ecole Boulle’. Hij verdiende zijn strepen met interieurprojecten voor financiële instellingen, openbare gebouwen en scholen. Op zijn palmares staan verscheidene projecten voor de TGV.

WING DIVANBASE -  Designer Hugo De Ruiter (NL)

Transformeerbare sofa, die zich dankzij zijn draaibare elementen, moeiteloos aanpast aan de stemming van het ogenblik en van gedaante wisselt om comfortabel te zitten, lekker onderuit te zakken, te lezen, TV te kijken of zelfs als bed te gebruiken. Na de uiterst succesvolle lancering in 2015 van de Wing "open base" werd als primeur op Salone del Mobile Milano de Wing "divanbase" voorgesteld, een verlaagde versie van het Wing ‘openbase’ model.

LADY – Designer Cuno Frommherz (CH)

Een hoeksofa om heerlijk in te herbronnen. Dankzij de uitschuifbare zit kun je én comfortabel zitten én heerlijk languit chillen, hangen of liggen, én het zitmeubel omtoveren tot een gastenbed. Zitten of liggen kan met of zonder kussens, die door hun ingenieuze bouw makkelijk vasthechten in de rug. De hoeksofa valt op door zijn lage gestroomlijnde look en door details die artisanaal kunnen tentoonspreiden, zoals de (optionele) gecapitonneerde afwerking van de rug. Lady integreert naadloos in talloze huistypes, stijlen en gewoonten. De ruime keuze kussens en accessoires laten vergaande individualisering toe.

ICARUS LOUNGE – Designer Christophe Giraud (F)

De nieuwe ICARUS LOUNGE heeft de look van een verleidelijke ‘hangmat’ op voet. Designer Christophe Giraud heeft de ICARUS LOUNGE ontworpen als een esthetische sculptuur, die opvalt door zijn natuurlijke en pure uitstraling. Een geraffineerde luxe ‘hangmat’ op voet, die zich moeiteloos integreert in nagenoeg elke leefruimte: living, office, bibliotheek en slaapkamer. De hoogte van het model werd technisch zodanig berekend, dat de lounge-positie vanop de begane grond door iedereen moeiteloos te bereiken is. Eens genesteld, valt op hoe de ligvorm van de ICARUS LOUNGE zijn gebruiker als het ware ‘omarmt’.

PENTAGONO – Designer Pocci + Dodoli (IT)

Nieuw programma van poefs, tafels en mand, niet alleen apart door hun vorm in regelmatige vijfhoek, maar ook vijfmaal uniek. Originele, comfortabele vorm, dankzij de rechte zit - knie-ondersteuning waar je ook gaat zitten. Uitgekiend design dankzij de gebogen lijnen, de afgeronde hoeken en de verfijnde plooi die de hoeken accentueert. Unieke combinatie van poef en vijfhoekig tafeltje om bijvoorbeeld laptop of tablet te raadplegen. Het drievoetig tafeltje schuift over de poef voor meer ruimte.