24.10.16

Het Belgische designmeubelbedrijf JORI heeft een inspannend jaar achter de rug en dit is de internationale vakjury niet ontgaan. Vandaag ziet het merk zijn investeringen beloond met een reeks belangrijke nominaties en erkenningen.

Zo werd het recente ontwerp WING, de hybride sofa van designer Hugo de Ruiter (NL), door de internationale vakjury op verscheidene nominaties onthaald. In Milaan kwam de ingenieuze WING in aanmerking voor de I-Novo Design Awards 2016 en de Archiproducts Design Selection 2016. In Duitsland kreeg de creatie het prestigieuze label ‘German Design Awards Special 2017’ opgespeld en als ultieme bekroning verwees de Nederlandse vakjury de nieuwe zitbank door naar het podium van ‘Good Industrial Design 2016’.

Hiertoe is de WING te bewonderen op de expositie ‘Erkenningen Goed Industrieel Ontwerp (GIO)’, die loopt tijdens de Dutch Design Week, van 22 tot 30 oktober in het Klokgebouw te Eindhoven. Meer details over deze tentoonstelling en andere exposities tijdens de Nederlandse Design Week vindt u hier. Kom langs en overtuig uzelf hoe eenvoudig Wing uw levensritme volgt.

Het design WING vervoegt met deze erkenningen de lijst van eerdere award-winnaars: zetel Chillap (Verhaert/B), stoel Bloom (David Fox/UK) en desk Hortense (Pocci + Dondoli/IT).

Ook JORI’s onophoudelijke research naar online customer support is het scherpe oog van de vakjury niet ongaan. Omwille van zijn performante en gebruiksvriendelijke eigenschappen werd de JORI online product configurator bekroond met de 1ste plaats op de ‘Common (IBM) Benelux Power Excellence Awards 2016’ binnen de categorie application development. Door deze overwinning wordt de JORI product configurator rechtstreeks geplaatst voor de Europese Power Excellence Awards in maart en behandeld als case study bij IBM International.

Met al deze erkenningen op zak, blikt het Belgische JORI niet zonder voldoening en gemotiveerd terug op een inspannend jaar van investering en productontwikkeling.